Followers




Sunday, February 26, 2012

kek kukus moscovic (kek sarawak)

Dicatat oleh SyimahomemadeCakes at 3:27 PM 0 ulasan

harga~ tupperware/bekas plastik saiz 3 x3 = RM 10.00

chocolate horlick steamcupcake

Dicatat oleh SyimahomemadeCakes at 2:41 PM 0 ulasan

RM 2.00/cupkek


sedia utk tempahan~ kek ini adalah kek sarawak

Saturday, February 18, 2012

kek untuk fahim dan adlina

Dicatat oleh SyimahomemadeCakes at 10:13 PM 0 ulasan
Assalamualaikum. enteri hari ini 18.2.2012..kek birthday ni oder dari malissa, untuk birthday anaknya fahim dan adlina..yang sebenarnya malissa ada telefon syima pada 3.2.2012 yang lalu, malissa kata nak oder birthday kek untuk anaknya..masa tu syima dok di Kelantan,,tak sempat syima nak buat kek tu. Alhamdulillah ada rezeki syima dan malissa, 2,3 hari yang lalu malissa telefon lagi dan memperkenalkan dirinya yang pernah nak oder kek dulu. Ok syima setuju buatkan kek angry bird biru dan merah seperti yang anak anak malissa nak. Oleh kerana malissa masih dalam pantang, suami malissa datang ambik kek tu di rumah syima. Syimah bimbang juga selalu dok buat angry bird besar, ni malissa nak 2 ekor, terpaksa buat kecik,,tak pa cuba..Kek tu syimah dah siap petang, malam syima start mendeko.pukul 4 pagi belum habis dekor,,dok pikir2 cari idea mcm mana nak buat ya..gambar angry bird biru dan merah yang syima print sebelum puas dicari tak ada..aduh mcm mana ni..tak boleh nak tekap gambar tu sbb tak ada..
Janji ngan malissa pukul 9.30 pg untuk ambik kek tu..haihh macam mana nihh...masa terus berjalan..last sekali ..terpaksa lukis pakai tangan sj..dalam hati risaunya kot tak lawa. Alhamdulillah kek siap didekor pukul 6 pagi..pukul 10.45 pg kek tu diserahkan pada husband malissa. Masa serah kek tu syima minta maaf siap2 pada hsbnd malissa..syima kata maaf burung tu tak comey.. nak tau respon apa yang diterima 2 jam kemudian dari malissa? ni mesej malissa pada syima..
"Salam, kak syima, tima kasih, kek cantik & sedap. lenkali leh tempah lagi."

Thursday, February 16, 2012

Alfatihah untuk aruah dj Razak Arbain

Dicatat oleh SyimahomemadeCakes at 9:12 PM 0 ulasan
Assalamualaikum. setiap pagi syima akan drive ke pejabat melalui highway ke Alor setar kedah..sangatlah boring naik kereta sorang sorang, 1 jam perjalanan..uuuuhh memenatkan..dah 4 tahun syima berulang alik dari bertam ke alor setar..radio ikim lah yang jadi peneman sepanjang perjalanan..tadi terdengar berita jam 8.00 pagi ketika drive( syima masuk pejabat jam 8.30 pg/waktu anjal) mengatakan dj razak telah meninggal dunia kerana kemalangan. Dj razak satu satunya dj yang paling diminati di radio ikim. Dri cara bercakap macam dapat dibayangkan dj razak adalah seorang yang baik,jujur dan ikhlas. Alfatihah untuk aruah razak arbain. takziah untuk keluarga beliau..pergi yang tidak kembali..

Sunday, February 12, 2012

oder dari bad

Dicatat oleh SyimahomemadeCakes at 10:06 AM 0 ulasan
bluebery cheese kek ni di oder oleh bad untuk birthday ayahnya. tq bad..
tahun lepas (2011) bad oder tiramisu untuk sambut birthday ayahnya. betuah dapat anak mcm ni,,berbaktilah pd ibu bapa selagi hayat mereka masih ada..tq bad atas oder.

Tuesday, February 07, 2012

sibok tukar sekolah anak, sempat buat kek

Dicatat oleh SyimahomemadeCakes at 12:05 PM 0 ulasan
kek carrot cheese ni oder dari azah untuk birthday anaknya adriana




Thursday, February 02, 2012

oder 3.2.2012

Dicatat oleh SyimahomemadeCakes at 9:40 PM 0 ulasan
Assalamualaikum. enteri hari ini 3.2.2012, syima masukkan gambar kek bluebery yang ditempah oleh cikgu hapsoh untuk makan bersama anak anak nya, tq cgu..nanti oder lagi ya.

Wednesday, February 01, 2012

oder

Dicatat oleh SyimahomemadeCakes at 10:27 PM 0 ulasan

kek red velvet yang belum di kemaskanlagi. syima buat 2 loyang dan letakkan kat tengah freshcream campur cheese..memang sedappp..terangkat..












kek Red velvet

enteri kali ini syima masukkan gambar kek red velvet yang di oder oleh safiza untuk satu majlis. kek ni memang la tersangatlah sedapnya..kalau sapa tak percaya boleh cuba..respon yang di terima dari safiza melalui mesej.."depa kata sedap"..tq safiza, nanti oder lagi ya..