Followers




Thursday, May 30, 2013

Carrot walnut cheese utk mothers day..

Dicatat oleh SyimahomemadeCakes at 9:15 AM 0 ulasan
Assalamualaikum..kak syima terima oder kek carrot walnut cheese yang sedap ni dari wanie,,wanie request tulis kat kek tu..happy mothers day to mama n mummy..tq wanie..


Carrot walnut cheese..yang walla..sedap!!! cubalah..
nak oder sms atau call kak syima ..0195177937

Wednesday, May 29, 2013

red velvet cup kek

Dicatat oleh SyimahomemadeCakes at 4:22 PM 0 ulasan

Assalamualaikum..nak war war kan kak syima juga ada menyediakan atau mengambil tempahan red velvet cup kek dalam bekas dome macam dalam gambar ni..sebiji cuma RM 2.30 shj..sedap.. siapa yang tak pernah makan siputeri baldu merah ni..boleh la oder ..

Red velvet cup kek..RM 2.30 sebiji..


sms atau call kak syima utk oder 0195177937

Tuesday, May 28, 2013

kek pengantin steam buttercream..

Dicatat oleh SyimahomemadeCakes at 2:17 PM 1 ulasan
Assalamualaikum..entry hari ini..27.5.2013..kek pengantin 2 tingkat steam buttercream..oder dari siti Sg dua. . Mai kita tengok gambar.,. sapa nak oder sms atau call kak syima ya..



kek pengantin steam buttercream 2 tingkat..RM 230.00

Monday, May 20, 2013

Dicatat oleh SyimahomemadeCakes at 10:33 PM 0 ulasan
catatan ketiga hari ini..kisah kek lagi..kali ini kek tiramisu cheese kek..kak syima dapat oder dari cgu siti hajar..

 
tiramisu cheese kek..
sebiji RM 60.00 shj..
 
kek ni sangat sedap..diluarnya cheese..dalamnya kek yang dilapis dengan cheese dan setiap layer dicurah dengan bancuhan nescefe yang di campur dengan kopi paste..memang sedap terangkat kek ni..atasnya pula ditabur serbuk koko..memang umpphhh la..cuba la bgi yang tak pernah makan lagi tue..rasanya masam masam cheese,,campur rasa aroma kopi dan nescafe serta rasa kek yang sedap..walla..
Dicatat oleh SyimahomemadeCakes at 9:52 PM 0 ulasan
Salam. entry hari ini..kak syima buat puding caremel yang maveles ni untuk hari guru yang disambut pada hari ahad 19.5.2013 dipejabat kak syima..emmm memang sedap puding caremel ni ..hari guru disambut cara pot luck..cikgu cikgu tabika pun bawak makanan masing2..kak syima dok pikir nak buat apa haa..dah jemu makan kek..kita makan puding caremel pulak la..kek ni di masak dgn cara kukus..
 
 
 
 
 
puding caremel..sebiji saiz 9 inci RM 30.00
nak oder sms/call ksyima ya..0195177937
 
 
beginilah rupa kekalutan cgu cgu tabika perpaduan daerah kota setar/padang terap masa pot luck sempena hari guru tu...
 
 

oder dari siti

Dicatat oleh SyimahomemadeCakes at 3:57 PM 0 ulasan
Assalalmualaikum. entry hari ini 20.5.2013..hari yang lapang dan hanya nak berehat hari ini sambil masukkan entry2 yang tertunda..kita tengok slice kek yang di oder oleh siti dari sungai dua, baru baru ni..siti nak strawbery slice kek..
 
 
strawbery slice kek. RM 35.00 ..dapat 36 slice..ada lagi 7 biji dalam kotak kecil sbb kotak tu x muat..
 
 
 
 
kita close up sikit...2 biji..dgn rasa strawbery.. kalau nak oder sms@ call kak syima ya 0195177937
 
 
 

kisah cream puff..

Dicatat oleh SyimahomemadeCakes at 3:08 PM 0 ulasan
Assalamualaikum..hari ni sabtu 18.5.2013..cuti x kerja..biasa la..pgi tadi kul 6.00 pg dh bangun nak siapkan tempahan dari siti..siti nak slice kek dan bengkang pandan..sekarang kul 2.10 minit..slice kek dah siap..tunggu bengkang masih dalam oven..demi menyiapakn tempahan..tak dapat ikut hubby p tengok anak diasrama dan bawa dia outing..apa apa pun.. hari ni kak syima nak crita kisah cream puff..mai kita tengok gambarnya dulu...



bengkang pandan...bau harum semerbak 1 rumah..tengah bakar..
 

ini lah gambar cream puff..200 biji oder dari fazilah..


cream puff selamat dihantr pada fazilah di kuala ketil..kalau x sedap minta maaf ya..

kisah bengkang pandan pula...apa dah jadi ngan bengkang pandan ku ini..masa tengah bakar harum mewangi satu rumah....hmmmm ..tapi oven ku itu tak pasti kenapa...atasnya dh garing..bawahnya masih muda warnanya...
 

Wednesday, May 15, 2013

cuti mengundi..

Dicatat oleh SyimahomemadeCakes at 9:01 PM 0 ulasan
Salam..entry tertunda..catatan hari ini 15.5.2013..baru baru ni sekolah dan IPTA semua cuti sempena PRU 13..jadi bila dah semua ada kat rumah..anak kak syima yang sulong request kak syima buat pengat pisang..atau belah utara panggil serawa pisang.
 
serawa pisang
 
serawa pisang ni memang best di makan..manis manis lemak dan campur rasa pisang yang sedap. Teringat masa kecik2 dulu petang2  mak dan tok (nenek) ksyima suka buat serawa pisang..sedap ooo!!!
 
mula2 kak syima p beli pisang raja kat datok kailan nak buat serawa ni..try goreng dulu sebab banyak pisang tu..tpi anak tak berapa suka,,dia kata pisang tu kelat..wpun sebenarnya ok sj kak syima rasa..budak budak la ni..kelat sikit pun dah tak mau..
 
on the way hubby balik keja ksyima minta hubby belikan pisang awak..jadi buat dengan pisang awak sja la..senang sj nak buat serawa ni..bahan bahan nya..santan pekat/pati..santan cair,,pisang, gula merah atau gula melaka, sagu biji. gula dan garam..dan sikit air
 
caranya:-
 
gula merah masak dgn sikit air hingga larut dan tapis,masuk balik dlm periuk,masuk sagu dan santan dan daun pandan (Diikat) ..masak hingga sagu kembang..perlahan api dan sentiasa kacau ...masuk pisang yg di buang kulit dan dipotong,,gula dan garam..masak hingga mendidih..siap utk dimakan..

Monday, May 13, 2013

puding roti

Dicatat oleh SyimahomemadeCakes at 5:21 PM 0 ulasan
Asssalamualaikum..entry kali ini..puding roti oder dari pidah..


puding ini sangat sedap..campuran agar2 ..susu..roti gardenia..memang walla..
sedapp

Carrot walnut cheese

Dicatat oleh SyimahomemadeCakes at 5:13 PM 0 ulasan

Salam..entry tertunda lagi 13.5.2013..  seterusnya kek carrot walnut cheese oder dari wanie untuk ibunya..sempena hari ibu..terima kasih wanie krn tak serik serik oder dari kak syima.terima ksih daun keladi..

carrot walnut cheese kek

Dicatat oleh SyimahomemadeCakes at 4:59 PM 0 ulasan
Assalamualaikum..entry kali ini..13.5.2013 kak syima dapat oder carrot walnut cheese kek dari kawan wanie HSBC..tq atas oder..



siapa nak oder kek yang sedap ni.. sila contact kak syima ya..0195177937

percayalah..dah bebelas ka berpuluh biji ksyima buat kek ni demi memenuhi tempahan yang diterima..
baru ni ksyima meronda disunway carnival mall..kat bahagian alat elektrik..ish rasanya kak syima dah kena beli alat sagat letrik tu..dah lenguh tangan dok sagat carrot yang keras tu..tpi puas sangat2 dapat sagat carrot ikut cara lama tu..cuma ambik  masa sikit la..kalau alat sagat letrik tu cepat kan..texture kek tu nanti tak tau pulak macam mana..

carrot cheese walnut cupcake

Dicatat oleh SyimahomemadeCakes at 4:32 PM 0 ulasan
Assalamualaikaum.. entry yang tertunda lagi..kak syima terima oder dari nurul yang nak kan 30 biji carrot cheese walnut yang dibuat dalam cup..dah siap 30 biji ..mai kita layan..





dalam oven..panas!!! nak buat mcm mana..nak posing gakkk...gebusss..



sebahagian dari 30 biji cup kek..nurul nak tema merah..

maaf ye..gambar blurr..kak syima hanya sempat snap dalam kereta sj ..tu pun pakai camera hp..




kek padang bola sepak

Dicatat oleh SyimahomemadeCakes at 4:21 PM 0 ulasan
Salam. entry tertunda ke tiga hari ini..13.5.2013..kek padang bola sepak..oder dari pidah..dh lama ni oder ada kot 2 minggu yang lalu..dalam dia adalah kek coklat moist.



bagi ibu ibu atau bapa bapa yang nak sambut birthday anak tu..dan anak pula dah nangis nangis sampai tak boleh nak pujuk lagi sebab anak nak kek padang bola spesis mcam kek ni..ha..jangan lupa contact kak syima ya..0195177937.. oder saja tak payah nak pening pening kepala buat kan..

Kek Batik..

Dicatat oleh SyimahomemadeCakes at 4:01 PM 0 ulasan
Assalamualaikum..entry tertunda lagi..catatan ke dua hari ini..13.5.2013..cerita kek batik..bukan kain sj ada nama batik..kek pun ada nama batik tau..ilham dari kain batik la tu..tpi ni batik kotak kotak..ok kak syima ada buat kek batik yang walla.. sedapnya..siapa nak oder kontek kak syima ya,,0195177937..ada orang suka makan biskut merie,, ngan koko..haaa kek batik ni sesuai kak cakap..
kerup kerup masuk mulut..apa apa pun kita layan dululah gambaq..tak dak gambaq tak best kan..nanti tak caya pulak..





kek batik..
sepotong..RM 0.60..kalau 10 biji RM 6.00



dah lama tak update blog..

Dicatat oleh SyimahomemadeCakes at 1:55 PM 0 ulasan
Assalalmualaikum..hari ni 13.5.2013.. free sikit..boleh masukkan gambar2 kek yang dah lama buat belum masuk lagi dalam blog..kita tengok cream puff  ni dulu..

siapa siapa yang nak tempah cream puff kontek kak syima ya..sedap tau cream puff ni..comey,,sedap..dan murah...



Harga 1 pack ni..17 biji  hanya RM 5.00
atau 100 biji RM 30.00




kita tengok lagi cream puff comey ni lagi..ngap ngap masuk mulut,, best tau..sedappp..
nak oder contact kak syima ..0195177937