Followers

Tuesday, June 25, 2013

Teruja tentang korea..

Dicatat oleh SyimahomemadeCakes at 5:05 PM 0 ulasan Pautan pada catatan ini
Assalamualaikum..dah lama tak menulis sesuatu di blog ini..betul2 tak ada mood menulis..tempahan pun di bekukan sekejap..nak rehat..malas nak membaking tambahan pulak sibok dengan kursus2 yang tak henti henti..sja nak menulis..entry tentang anak muda yang minat korea..anak kak syima,,hingga masak pun nak tiru korea..diam diam dia pergi beli bahan bahan untuk buat nasik goreng korea..halalya bukan tak halal...diam diam dia pergi ke supermarket untuk beli kulat, dah lupa nama kulat tu..sebutan mcm korea/jepun dan bahan bahan yang lain..yang kak syima rasa bahannya agak mahal juga..

malam tu..anak kak syima masuk ke dapur untuk buat nasik goreng korea katanya..ksyima yang lapar ni baru balik kerja..sampai rumah dah magrib..memang mengimpikan sangat nak makan nasik goreng..tengah lapar..tunggu sj rehat2 diruang tamu..tiba tiba anak kaksyima datang..dia kata dah siap nasik goreng korea yang dia buat sambil membawa sepinggan yang penuh bahan2 sayur..

dalam hati..kak syima berbisik sendirian..mana nasik gorengnya..ni ka nasik gorengnya..tak mau anak kecik hati kak syima makan juga..anak kyima bagitau yang dia  dah makan di satu restoran di Kuala Lumpur yang halal..dia kata sedap..


nasik goreng korea

ish ish..cuba juga makan sebab lapar..anak ksyima ajar macam mana nak makan. kena gaul dulu.makan juga la..tpi rasa kulat tu.. betul betul macam rasa dan bau petai..ish ish kalau la orang korea tau ada lagi rasa petai yang lebih sedap iaitu buah petai sendiri mesti depa suka dan terkejut..dua hari bau kulat yang mcm bau petai tu tak hilang ..termasuk bau mulut dan ketika buang air kecil..aduhh..duhh duhh..

Sunday, June 09, 2013

Dicatat oleh SyimahomemadeCakes at 11:50 AM 0 ulasan Pautan pada catatan ini
Assalalmualaikum..ksyima kongsikan tempahan yang diterima..



happy 1st birthday zafri..







50 biji cup kek










































































































Sunday, June 02, 2013

kek kawin buttercream..munga munga

Dicatat oleh SyimahomemadeCakes at 9:32 AM 0 ulasan Pautan pada catatan ini
Assalalmualaikumm.. kemarin 1.6.2013,,kak syima terima oder dari haslina nak kek kawin buttercream ,,kuntuman bunga ros mekar..haslina kata nak tema dark pink n ligh grey..jadi pagi kemarin..start pukul 7 pagi kak syima terus buat kek tu..sambil buat bunga2 kelopak kelopa ros aduh..penat sungguh buat bunga2 tu..tpi syok sangat2 ..sebab hari cuti ..boleh decor dgn hati dan perasaan..jangan sapa kacau nanti hilang konsenterasi susah..deco kek ni pun sebahagian dari hasil seni..jangan kita buat kalau emosi kita tak stabil dan tak elok..alamatnya hasil yang dapat tak seperti yang diharapkan...pukul 2.30 petang baru la siap kek tu di decor..kul 7.00 ptg haslina mai ambik kat rumah..tk haslina..


inilah rupa kek pengantin buttercream..



nak oder sms@call kak syima..0195177937