Followers

Tuesday, June 25, 2013

Teruja tentang korea..

Dicatat oleh SyimahomemadeCakes at 5:05 PM
Assalamualaikum..dah lama tak menulis sesuatu di blog ini..betul2 tak ada mood menulis..tempahan pun di bekukan sekejap..nak rehat..malas nak membaking tambahan pulak sibok dengan kursus2 yang tak henti henti..sja nak menulis..entry tentang anak muda yang minat korea..anak kak syima,,hingga masak pun nak tiru korea..diam diam dia pergi beli bahan bahan untuk buat nasik goreng korea..halalya bukan tak halal...diam diam dia pergi ke supermarket untuk beli kulat, dah lupa nama kulat tu..sebutan mcm korea/jepun dan bahan bahan yang lain..yang kak syima rasa bahannya agak mahal juga..

malam tu..anak kak syima masuk ke dapur untuk buat nasik goreng korea katanya..ksyima yang lapar ni baru balik kerja..sampai rumah dah magrib..memang mengimpikan sangat nak makan nasik goreng..tengah lapar..tunggu sj rehat2 diruang tamu..tiba tiba anak kaksyima datang..dia kata dah siap nasik goreng korea yang dia buat sambil membawa sepinggan yang penuh bahan2 sayur..

dalam hati..kak syima berbisik sendirian..mana nasik gorengnya..ni ka nasik gorengnya..tak mau anak kecik hati kak syima makan juga..anak kyima bagitau yang dia  dah makan di satu restoran di Kuala Lumpur yang halal..dia kata sedap..


nasik goreng korea

ish ish..cuba juga makan sebab lapar..anak ksyima ajar macam mana nak makan. kena gaul dulu.makan juga la..tpi rasa kulat tu.. betul betul macam rasa dan bau petai..ish ish kalau la orang korea tau ada lagi rasa petai yang lebih sedap iaitu buah petai sendiri mesti depa suka dan terkejut..dua hari bau kulat yang mcm bau petai tu tak hilang ..termasuk bau mulut dan ketika buang air kecil..aduhh..duhh duhh..

0 ulasan: