Followers

Saturday, December 04, 2010

Jom kita berkongsi Resepi.... Puding Caramel Telok Air Tawar

Dicatat oleh SyimahomemadeCakes at 4:11 PM
Puding ni adalah puding kegemaran ku.. resepinya ku minta dari pakcik yang jual kat pasar Ramadhan depan sekolah Telok Air Tawar.. tiap tiap ramadhan mesti beli hinggalah 3 tahun sudah,aku minta resepinya.. moga pakcik tu dimurahkan rezeki lagi kerana sudi berkongsi resepi Puding caramel yang sedap ini .. sekarang tak beli lagi.. mudah je.. buat sendiri. Jom kita kongsi resepinya..


Puding Resepi Telok Air Tawar

Bahan - Bahannya

10 biji telur
1/2 (setengah) tin susu pekat manis
1/2 (setengah) tin air
1 sudu kecil nescafe
7 camca besar gula (buat gula hangus)

Cara membuatnya :-

telur, susu pekat, air, nescafe dicampur semua dan di blenderkan, jgn lama sangat nanti masak jadi berlubang-lubang, gula dibuat gula hangus.
Tuang gula hangus dalam loyang, kemudian masukkan bahan yang di blender tadi.
(Gula hangus di bawah) kukus adunan hingga masak.

agak agak lah ya, cucuk dgn lidi nak tahu masak ke tidak.. kalau masak tu adunan tu tak melekat lagi kat lidi tu.. mcm tu lah cara nak checknya.

maaf gambar tak ada.. sebab tak pernah ambik gambar pula bila buat. ok selamat mencuba.

0 ulasan: