Followers

Saturday, March 03, 2012

aduh penatnya..

Dicatat oleh SyimahomemadeCakes at 8:52 PM

Assalamualaikum. cerita hari ini, sabtu 3/3/2012..uhh penat betul..syim a dapat oder 2 biji kek tiramisu dan satu kek kawin. cerita kek kawin ni..dalamnya kek pisang..uhhh penat betul..entah apa yg tak kena
bancuhan bunga tu..bancuh kali pertama tak menjadi lembik, kali kedua juga lembik, kali ketika juga lembik..aduhai...selalu buat ok ja, cantik, mudah buat tak lembik adunan,, ini ya Alllah..bunga yang mudah jadi susah sebab adunan lembik mcm mana nak bentuk bunga..heran sungguh, resepi sama, cara sama,,selalu ok ja, mudah sj..dua kali syima terpaksa pi kekedai untuk beli krimwell dan shortening bahan buat bunga tu sebab asyik lembik..tukar resepi..sama jugak..sah la..pikir punya pikir..ni mesti kes shortening atau krimwell yang tak macam selalu dibeli..yg ni lebih berminyak..patutla adunan susah nak menjadi..lepas buat kek ada bersembang ngan kawan yang juga buat kek dan ambil tempahan..rupa rupanya dia pun mengalami masalah yg sama jgk..sah la stok krimwll atau shortening tu memang tak macam biasa atau mungkin pekedai tu ambik dari pembekal lain, sebab tu tak jadi bunga ising tu..masalah...walau bagaimanapun akhirnya dengan kesabaran.. kek ni menjadi jugak la..walaupun disebabkan adunan tu tak dapat nak buat bunga ros yang kelopak nya pecah2 di hujung..jadi lah bunga ros biasa..anda yang berminat nak oder kek ngan syima jangan segan segan dan malu ya, tel sj syima atau mesej ke..0195177937

0 ulasan: