Followers

Saturday, February 16, 2013

catatan jam 12.15 mlm..

Dicatat oleh SyimahomemadeCakes at 10:03 PM
Antara nak masukkan enteri ni ka tak..sebab dah lewat ni..jam 12.15 mlm dah..emm ..ok lah kita teruskan..jom kita intai intai dulu hubby kak syima buat lasagna sebelum tidor..

antara bahan bahan yg hubby gunakan..

capsicum
 
carrot
 
daun saderi ka apa ni ya..
 
tomato
 
bawang kecik
 
bwg putih
 
dah penat..esok kak syima sambung cerita lagi ya...
 
catatan hari ini..16.2.2013..jam 8.20 mlm..Alhamdulillah..hari ni lapang sikit..boleh la nak sambung cerita ..mood pun ada sikit..tpi di telinga ni terngiang ngiang dok dengar ceramah ustaz di surau rasanya..sbb rumah kak syima dekat msjid n surau.. lepas magrib..benar benar mcm menggamit kak syima utk start kereta pi dengar..dan juga antara nak teruskan tulis blog ni..ok..kak syima p surau dulu ya..
 
Baru balik surau..jam 9.40..Alhamdulillah dah habis ceramah ustaz kat surau..kak syima boleh sambung cerita...gambar2 ni kak syima snap ketika hubby ksyima tengah buat lasagna ya..tapi hubby ksyima ni pemalu..hatta gambar tangan pun x benarkan ksyima ambik gambar..ok mai kita tengok lagi bahan2nya..sebenarnya ada lagi bahan2 lain ya..ksyima tak sempat nak ambik gambar dah..
 
apa ni..emm nenas kot..gambar ni ambik lama dah..baru malam ni nak masuk blog..tu yg x perasan benda apa ni..
 
cendawan
 
sos spageti pun guna..
 
step2 dia..untuk buat inti dagingnya ya..
 
tumiskn bawang..kekuning kuningan
 
masukkan carrot..
 
 masuk daging cincang dan semua bahan yg dihiris..masak hingga daging lembut ya..
 
disebabkan bnyk sangat stept..ksyima dah malas nak ambik gmbar..ni ksyima bubuh gmbar yg hubby buat sebelum ni ya..masak sampai jadi mcm ni ya..

 
 
inilah rupa kulit lasagna..boleh dapat di supermarket..
emm nak guna rebus/celur dgn air panas mendidih dulu ya..tidak dia liat/keras tak boleh nak makan.
 
 
susun ..kulit lasagna, daging yg dimasak tu,,tuang sos putih tu,,kemudian ulang proses tu.. 
 
 
belum bakar..
 
 
   contoh yang dah dibakar..ni yang hubby kak syima buat sebelum ni..emmm..rasanya enak..lemak..sedappp!!!


...tak heranlah kalau lasagna mahal kan di jual atau  bila kita beli kat luar..sebab nak buatnya renyah dan bahan bahannya pun agak mahal..lama duduk di dapur baru boleh siap lasagna ni..
 
 
 
 


 
 
 
 
 
 

0 ulasan: